Kompas Publishing Co-Creation Workshop

Digital

Di era VUCA yang penuh dengan disrupsi digital, bagaimana kita bisa mengoptimalkan aset terbesar kita yaitu: Talenta dan Data, untuk dapat merubah peta persaingan bisnis? Hal inilah yang menjadi tema penting ketika pimpinan Kompas Publishing melibatkan tim Innovesia untuk menyelenggarakan “Co-Creation Workshop and Synthesizing with Design Thinking” kepada para Talenta didalam organisasi internal, pada hari Selasa-Rabu kemarin.

Media Publishing banyak terdisrupsi oleh media sosial dan digital, namun para Talenta ini mampu menerjemahkan situasi dan kondisi kedalam sebuah permasalahan strategis. Kemudian mencari solusi berdasarkan kebutuhan target pengguna.  Melalui Rapid Prototyping mereka mengunggah ide-ide kreatif kedalam bentuk solusi yang ditawarkan.

Kamipun belajar dari para Talenta tersebut bahwa salah satu aset terbesar mereka adalah DATA! Mereka sudah mendigitilisasi semua informasi dan data yang ada dari setiap lembar koran harian semenjak tahun 1965! Tidak hanya text namun juga dalam bentuk gambar dan infografis. Ini adalah aset yang luar biasa besar untuk dapat menjadi pengembangan bisnis yang mendisrupsi dunia media. Kemudian hasil workshop akan ditindaklanjuti untuk menjadi program inkubasi pengembangan bisnis.

#OpenInnovation #CorporateInnovation #DesignThinking

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Education
Creating Post-pandemic Social Innovation with MMUI Post-graduate Students

We are truly humbled to be chosen once again to help Magister Manajemen Universitas Indonesia (MMUI) in delivering the  Design Thinking Course. Our program, a 3-week course on the Design Thinking methodology for MMUI post-graduate students, has been running for the sixth straight year. And once again, we were very …

Finance
Exploring New Ideas with Indonesia Stock Exchange (IDX) for IDXTION 2.0

We have just organized our first workshop of 2021 with the Indonesia Stock Exchange (IDX), IDXTION Business Model Innovation Workshop. It is the continuation of our program with IDX, IDXTION 2.0 Innovation Workshop. IDXTION 2.0 is IDX’s innovation program to help develop new business ideas within the organization. Currently, there …

FMCG
Innovating in Pandemic with Nestlé Nutrition

Innovesia just conducted an Innovation Workshop with Nestlé Nutrition, one of the premier FMCG companies in Indonesia. The workshop was held on four non-consecutive days; 27 November, 2 December, 4 December, and 10 December 2020. Participants learned about value proposition design, prototyping, and business model generation. To foster collaboration in …


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/designth/public_html/wp-includes/functions.php on line 4221