The Perks of Working Collaboratively

Article

Nowadays, the corporation considers collaborative work as one of the main factors of a successful business. Working collaboratively enables employees to work more quickly and effectively, compared to people work individually. Collaboration gives employees more ownership of each of their work, making them more responsible and motivated.

Organizations also take advantage of collaboration. For example, it can help them to be more cost-effective, creative, and competitive. One of the studies cite from Journal of Experimental Social Psychology by Priyanka B. Carr and Gregory M. Walton, it reveals that organizations that promote collaborative working are five times more likely to perform well. They also tend to have lower staff turnover levels and higher profitability that organizations that don’t enable collaboration.

Thus, corporations and organizations should create a collaborative workplace and find the best ways to get them out of their comfort zone and give them a chance to connect with others. Allow them to hands-on projects that demand collaborative solutions. Gradually, your organization will begin to see firsthand why collaboration is important and beneficial.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Article
Mendalami Kebiasaan Pelanggan Ketika Bisnis Berinovasi

Innovesia Webinar Series merupakan program terbaru Innovesia yang memiliki tujuan memberikan ruang bagi masyarakat untuk belajar berinovasi melalui rangkaian webinar yang menghadirkan topik dan tokoh-tokoh yang ahli dibidangnya untuk berbagi pengalaman dan pengetahuan mereka mengenai cara atau inisiatif inovasi apa yang dilakukan di industri atau sektor mereka bekerja. Rangkaian Innovesia …

Article
Cara untuk Tetap Kreatif dan Adaptif di Situasi yang Terbatas

Saat ini kita tengah dihadapi oleh tantangan global yang memberikan dampak besar kepada bisnis kita secara positif atau negatif. Peran seorang praktisi PR menjadi sangat krusial untuk mengkomunikasikan strategi bisnis dalam era New Normal untuk menumbuhkan kepercayaan masyarakat terhadap bisnis atau organisasi kita. Pada sesi ini Anda akan belajar bagaimana …

Article
Cara Membangun Hubungan Dengan Pelanggan Melalui Digital Marketing

New normal merupakan kondisi dimana perilaku masyarakat atau konsumen mengalami perubahan. Untuk menghadapinya, para pebisnis perlu mencari cara untuk dapat bertahan dan beradaptasi dengan cepat dalam menanggapi kebutuhan yang terus berkembang dan berubah. Pada webinar Innovation in the Digital Marketing menghadirkan Sultan Isnainsyah selaku Vice President of Business Development and …


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/designth/public_html/wp-includes/functions.php on line 4221